Babia Góra Trails

Otwarty
Babia Góra Trails

Zawoja
34-222 Zawoja
Polska

Rodzaj wyciągu: Krzesełkowy
Opis

Kompleks po polskiej stronie to 17,3km tras podjazdowych i zjazdowych, o różnym stopniu trudności, które umożliwiają rowerową rekreację w kompleksie Masywu Mosornego Gronia. To także połączenie ze Słowacją (5,2km dwukierunkowego singletracka), które ma rozwijać transgraniczną turystykę rowerową. Połączenie to obejmuje tereny trzech dobrze zachowanych hal pasterskich w tym rejonie, a po Słowackiej stronie znajduje się sieć doskonałych dróg szutrowych (ok 40km), opasających południowe stoki Babiej Góry.

Recenzja redakcji

Tomek

sierpień 2024
W długi sierpniowy weekend postanowiliśmy wybrać się na testy tras w dwóch połączonych ośrodkach - PKL Mosorny Gron i Babia Góra TRAILS.Jest to kompleks położony w miejscowości Zawoja - patrząc na mapę jest idealnie pomiędzy Zakopanem, a Bielsko-Biała.Zawoja to miejscowość, która nie zaoferuje Ci wiele pod względem turystycznym. Jak to gdzieś słyszałem w internetach -  Zawoja nie jest Januszowo turystyczna. I to się sprawdziło, bo nawet w długi weekend nie czekaliśmy w kolejce na wyciąg, a po drodze na ścieżkach nie spotkaliśmy prawie nikogo. Na początek weźmy na tapet wspomniany już wyciąg.Nienajnowszy, ale za to… obsługa wiesza i zdejmuje Twój rower z wesołym ‚proszę’, a Ty możesz zająć miejsce spokojnie na kanapie z Twoimi ziomkami. Możecie jechać maksymalnie we czworo na jednej kanapie, a obsługa powiesi wasze rowery i dostarczy je sprawnie na górę. Ekstra! Sam wyciąg jedzie z zegarkiem w ręku 15 minut na górę. Czy to wolno, czy szybko - dajcie znać w komentarzu. My mieliśmy czas na podsumowania i relacje z tras. Zaczęliśmy od niebieskiej trasy Sokolica na rozgrzewkę. 5 km zjazdu, fajna i przyjemna ścieżka, idealna na start. Nie jest to wygładzona trasa i typowy flow trail, są na trasie luźne kamienie i nawierzchnie. Trasa szybka i skoczna. Jednak znowu muszę się przyczepić do samych band. W mojej opinii są za niskie jak na taką trase, zważywszy ze jej kolor sugeruje, że może na niej zjechać początkujący. A puszczając heble i wchodząc w zakręt, nie czułem się bezpiecznie. Do poprawy.Trasa długa, na której nie ma dużo miejsc do odpoczynku, bo ciągle się coś dzieje.Z niebieskiej trasy zjeżdżamy na zielone trasy na końcowej wysokości góry. Zielone to chyba najprostsze traski, jakimi kiedykolwiek jechałem. Prawdziwa ścieżka rowerowa, pociągnięta w lesie, bez grama luźnej nawierzchni, dziur i hop. Ale i bez band. Dlatego jeśli jesteś już ogarniaczem, to omiń tą trasę. Bo jeśli już jeździsz, to będziesz chciał puścić hamulce. A na tej trasie zbyt duża prędkość nie jest wskazana. Brak band może Cię zdziwić i mimo ze to zielona trasa, nie dostosowując prędkości nie raz wylatywaliśmy z trasy.Zostaw zielone trasy w spokoju dla naprawdę początkujących.Z zielonej trasy czeka Cię podjazd pod wyciąg. Niby nie duży, ale 4km odległości razy X przejazdów robi w ciagu dnia swoje. Ja miałem dość po 4 zjazdach. Dodatkowo, nie mogę zrozumieć, jak to jest, że by dojechać do zielonej trasy z osobą, która zaczyna i jest w górach po raz pierwszy, muszę zjechać najpierw trasa niebieską, która nie jest tak łatwa dla początkującego. Czemu zielona trasa nie jest na początku ośrodka? Naprawdę nie wiem. Czerwona trasa freeride to majstersztyk. Górny odcinek przypomina bielskiego twistera, pętle jedna za drugą robią świetną robotę. Jest to trasa bardzo stroma i mimo niskich band, trzeba mieć sporo odwagi, by pojechać tą trasę na pełnej prędkości.Z twistera wjeżdżamy do lasu, który prowadzi nas przez sekcję kamienisto-korzenną. I dalej stromo. Tu możesz odbić na stumetrowy odcinek trasy niebieskiej northshore, z sekcją drewnianych mostków i świetnym wallridem. Krótki, zdecydowanie za krótki odcinek sztucznych przeszkód, aż chciałoby się, by ta trasa o takich parametrach była zdecydowanie dłuższa. Wracamy na czerwoną trasę, która w dół prowadzi przez polany i parę sekcji leśnych i ma w swojej ofercie świetnie przygotowane dropy. Przygotowane są perfekcyjnie, wymagają tylko Twojej odwagi i pokonania strachu przed nimi, a reszta wykona się sama. Stojąc obok stwierdzisz, że dropy są za wysokie, za długie. Ale pokonując je nawet nie będziesz wiedział, że skoczyłeś drogą, sa tak płynne.Po prostu genialne!Gap na czarnej jednak jest jednak za duży, jak na moje jaja ze stali i nie odważyłem się go skoczyć :) Karnet na wyciąg całodzienny kosztuje 99zl. 10-przejazdowy kosztuje 109zl, a co najlepsze, możecie karnet 10-przejazdowy przekazywać sobie nawzajem. Świetne rozwiązanie. Możesz go nawet odsprzedać, jeśli zostanie Ci parę zjazdów. A jeśli nie, to zostawisz sobie i wykorzystasz te zjazdy do końca sezonu na innych wyciągach PKLu.Bardzo przemyślane rozwiązanie.W karczmie ceny bardzo przyjemne. Za czarną kawkę, czy to na dolnej stacji, czy w górnej karczmie zapłacisz 11zl. Obiad z super widokiem na góry to koszt 40-50zl bez napojów. Optymalnie.Zdecydowanym plusem tego miejsca, poza przystępnymi cenami, jest to, że nie jest bardzo oblegany i czekania na wyciąg po prostu nie ma. Gdyby tylko poprawić te bandy na wyższe i bezpieczniejsze, ośrodek byłby topką w naszym kraju.

W długi sierpniowy weekend postanowiliśmy wybrać się na testy tras w dwóch połączonych ośrodkach - PKL Mosorny Gron i Babia Góra TRAILS.

Jest to kompleks położony w miejscowości Zawoja - patrząc na mapę jest idealnie pomiędzy Zakopanem, a Bielsko-Biała.

Zawoja to miejscowość, która nie zaoferuje Ci wiele pod względem turystycznym. Jak to gdzieś słyszałem w internetach -  Zawoja nie jest Januszowo turystyczna. I to się sprawdziło, bo nawet w długi weekend nie czekaliśmy w kolejce na wyciąg, a po drodze na ścieżkach nie spotkaliśmy prawie nikogo.


 

Na początek weźmy na tapet wspomniany już wyciąg.

Nienajnowszy, ale za to… obsługa wiesza i zdejmuje Twój rower z wesołym ‚proszę’, a Ty możesz zająć miejsce spokojnie na kanapie z Twoimi ziomkami. Możecie jechać maksymalnie we czworo na jednej kanapie, a obsługa powiesi wasze rowery i dostarczy je sprawnie na górę. Ekstra! Sam wyciąg jedzie z zegarkiem w ręku 15 minut na górę. Czy to wolno, czy szybko - dajcie znać w komentarzu. My mieliśmy czas na podsumowania i relacje z tras.


 

Zaczęliśmy od niebieskiej trasy Sokolica na rozgrzewkę. 5 km zjazdu, fajna i przyjemna ścieżka, idealna na start. Nie jest to wygładzona trasa i typowy flow trail, są na trasie luźne kamienie i nawierzchnie. Trasa szybka i skoczna. Jednak znowu muszę się przyczepić do samych band. W mojej opinii są za niskie jak na taką trase, zważywszy ze jej kolor sugeruje, że może na niej zjechać początkujący. A puszczając heble i wchodząc w zakręt, nie czułem się bezpiecznie. Do poprawy.

Trasa długa, na której nie ma dużo miejsc do odpoczynku, bo ciągle się coś dzieje.

Z niebieskiej trasy zjeżdżamy na zielone trasy na końcowej wysokości góry. Zielone to chyba najprostsze traski, jakimi kiedykolwiek jechałem. Prawdziwa ścieżka rowerowa, pociągnięta w lesie, bez grama luźnej nawierzchni, dziur i hop. Ale i bez band. Dlatego jeśli jesteś już ogarniaczem, to omiń tą trasę. Bo jeśli już jeździsz, to będziesz chciał puścić hamulce. A na tej trasie zbyt duża prędkość nie jest wskazana. Brak band może Cię zdziwić i mimo ze to zielona trasa, nie dostosowując prędkości nie raz wylatywaliśmy z trasy.

Zostaw zielone trasy w spokoju dla naprawdę początkujących.

Z zielonej trasy czeka Cię podjazd pod wyciąg. Niby nie duży, ale 4km odległości razy X przejazdów robi w ciagu dnia swoje. Ja miałem dość po 4 zjazdach. Dodatkowo, nie mogę zrozumieć, jak to jest, że by dojechać do zielonej trasy z osobą, która zaczyna i jest w górach po raz pierwszy, muszę zjechać najpierw trasa niebieską, która nie jest tak łatwa dla początkującego. Czemu zielona trasa nie jest na początku ośrodka? Naprawdę nie wiem.


 

Czerwona trasa freeride to majstersztyk. Górny odcinek przypomina bielskiego twistera, pętle jedna za drugą robią świetną robotę. Jest to trasa bardzo stroma i mimo niskich band, trzeba mieć sporo odwagi, by pojechać tą trasę na pełnej prędkości.

Z twistera wjeżdżamy do lasu, który prowadzi nas przez sekcję kamienisto-korzenną. I dalej stromo. Tu możesz odbić na stumetrowy odcinek trasy niebieskiej northshore, z sekcją drewnianych mostków i świetnym wallridem. Krótki, zdecydowanie za krótki odcinek sztucznych przeszkód, aż chciałoby się, by ta trasa o takich parametrach była zdecydowanie dłuższa. Wracamy na czerwoną trasę, która w dół prowadzi przez polany i parę sekcji leśnych i ma w swojej ofercie świetnie przygotowane dropy. Przygotowane są perfekcyjnie, wymagają tylko Twojej odwagi i pokonania strachu przed nimi, a reszta wykona się sama. Stojąc obok stwierdzisz, że dropy są za wysokie, za długie. Ale pokonując je nawet nie będziesz wiedział, że skoczyłeś drogą, sa tak płynne.

Po prostu genialne!

Gap na czarnej jednak jest jednak za duży, jak na moje jaja ze stali i nie odważyłem się go skoczyć :)


 

Karnet na wyciąg całodzienny kosztuje 99zl. 10-przejazdowy kosztuje 109zl, a co najlepsze, możecie karnet 10-przejazdowy przekazywać sobie nawzajem. Świetne rozwiązanie. Możesz go nawet odsprzedać, jeśli zostanie Ci parę zjazdów. A jeśli nie, to zostawisz sobie i wykorzystasz te zjazdy do końca sezonu na innych wyciągach PKLu.

Bardzo przemyślane rozwiązanie.

W karczmie ceny bardzo przyjemne. Za czarną kawkę, czy to na dolnej stacji, czy w górnej karczmie zapłacisz 11zl. Obiad z super widokiem na góry to koszt 40-50zl bez napojów. Optymalnie.

Zdecydowanym plusem tego miejsca, poza przystępnymi cenami, jest to, że nie jest bardzo oblegany i czekania na wyciąg po prostu nie ma. Gdyby tylko poprawić te bandy na wyższe i bezpieczniejsze, ośrodek byłby topką w naszym kraju.

Trasy
Czubajka Kania
Długość: 2.50km
Kolor: Zielona
Status: Otwarta
Opis trasy

bardzo łatwa, zielona trasa zjazdowa (dla początkujących) o równej i utwardzonej nawierzchni. Łagodnie opadająca, momentami interwałowa, bez trudnych do przejechania przeszkód. Przeznaczona dla poczatkujących rowerzystów, posiadających podstawowe umiejętności jazdy rowerem górskim. Trudności: przejazdy przez drewniane kładki o szerokości 1.2m, krótkie zjazdy o chwilowym większym nachyleniu (>10%)

Rydzowy
Długość: 1.00km
Kolor: Zielona
Status: Otwarta
Opis trasy

zielona trasa zjazdowa (dla początkujących) o równej i utwardzonej nawierzchni. Łagodnie opadająca, bez trudnych do przejechania przeszkód. Przeznaczona dla wszystkich rowerzystów posiadających podstawowe umiejętności jazdy rowerem górskim.

Sokolica
Długość: 4.75km
Kolor: Niebieska
Status: Otwarta
Opis trasy

niebieska trasa zjazdowa (dla średnio-zaawansowanych) o utwardzonej i wygładzonej nawierzchni, wymagająca podstawowych umiejętności jazdy rowerem w górskim terenie. Na trasie mogą znajdować się sztuczne muldy, profilowane zakręty, niewielkie „hopki” oraz naturalne przeszkody i nierówności (uskoki, kamienie, korzenie).

Wilcza Łapa
Długość: 0.90km
Kolor: Czerwona
Status: Otwarta
Opis trasy

czerwona trasa zjazdowa (dla zaawansowanych) o naturalnej nawierzchni, wymagająca umiejętności jazdy rowerem w górskim po stromych ścieżkach. Charakteryzuje się naturalną nawierzchnią, na której mogą znaleźć się kamienie, korzenie, większe, chwilowe nachylenia, profilowane oraz naturalne, ciasne zakręty. Trasa umożliwiająca bezpieczny zjazd w rejon dolnej stacji wyciągu krzesełkowego.

Diablak
Długość: 1.70km
Kolor: Czarna
Status: Otwarta
Opis trasy

czarna trasa zjazdowa (dla ekspertów) o naturalnej nawierzchni, wymagająca bardzo dobrych umiejętności jazdy rowerem w górskim terenie. Na trasie znajdują się trudne elementy, jak: sekcje korzeni, kamieni, zakręty o ujemnym profilu, skoki, „dropy” ze skał (uskok terenu).

Tabakowy
Długość: 5.20km
Kolor: Żółta
Status: Otwarta
Opis trasy

dwukierunkowy szlak rowerowy o naturalnej nawierzchni. Właściwy szlak zaczyna się 3,5km od startu, w rejonie Hali Barankowej, wcześniej dojazd drogami gminnymi. Szlak, ze względu na duże przewyższenia wymaga dosyć dobrej kondycji oraz podstawowych umiejętności jazdy rowerem w terenie górskim. Może zawierać niewielkie naturalne przeszkody, jak kamienie, korzenie. Jest łącznikiem Gminy Zawoja ze słowackim partnerem kompleksu „Babia Góra Trails” - Gminą Oravska Polhora.

Podbłędny
Długość: 1.50km
Kolor: Żółta
Status: Otwarta
Opis trasy

łagodna trasa podjazdowa do tras Rydzowy, Czubajka Kania, Sokolica, Diablak, Wilcza Łapa.

Mosorny
Długość: 3.10km
Kolor: Żółta
Status: Otwarta
Opis trasy

trasa podjazdowa do tras Sokolica, Diablak, Wilcza Łapa.

Zimna Dziura
Długość: 1.50km
Kolor: Żółta
Status: Otwarta
Opis trasy

trasa podjazdowa do tras Sokolica i Diablak.

Noclegi w pobliżu

Zarejestruj się, aby przeglądać i rezerwować noclegi w pobliżu.

Zarejestruj się już teraz!